“Sami możemy zdziałać niewiele; razem możemy zrobić tak wiele.”

Kim jest doradca podatkowy?

Doradca podatkowy to zawód zaufania publicznego powołany ustawą z dnia 5 lipca 1996r. o doradztwie podatkowym (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r. poz. 130 ze zm.)

Zawód doradcy podatkowego obwarowany jest licznymi formalnymi wymogami. Chcąc uzyskać tytuł doradcy podatkowego należy:
  • posiadać wyższe wykształcenie,
  • zdać z wynikiem pozytywnym egzamin na doradcę podatkowego,
  • odbyć w Polsce 2-letnią praktykę zawodową,
  • uzyskać wpis na listę doradców podatkowych prowadzoną przez Krajową Radę Doradców Podatkowych.
Krótka charakterystyka zawodu:
  • każdy doradca obowiązkowo jest członkiem Krajowej Izby Doradców Podatkowych, która czuwa nad prawidłowym wykonywaniem zawodu,
  • każdy doradca ma obowiązek ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji, co gwarantuje znajomość aktualnie obowiązującego prawa podatkowego,
  • doradca podatkowy jest zobowiązany postępować zgodnie z zasadami etyki zawodowej, być nieskazitelnego charakteru, a swoim postępowaniem dawać rękojmię prawidłowego wykonywania zawodu,
  • doradcę podatkowego, a także jego pracowników, obowiązuje tajemnica zawodowa, także po zakończeniu obsługi Klienta,
  • czynności doradztwa podatkowego obowiązkowo podlegają ubezpieczeniu OC,
  • doradcy podatkowemu przysługuje prawo sporządzania poświadczeń odpisów dokumentów za zgodność z okazanym oryginałem,
  • doradca podatkowy może występować jako pełnomocnik w postępowaniu podatkowym i kontrolnym przed organami skarbowymi i sądami administracyjnymi.

Projekt i wykonanie BerMar multimedia